In de aankomende maanden snijden we een nieuw onderwerp aan: online zichtbaarheid. Online zichtbaar zijn wordt gezien als middel om te zorgen dat jouw boodschap de doelgroep bereikt. Op het moment dat je gaat starten met het verbeteren van de online zichtbaarheid, is het belangrijk om het doel helder te hebben. Heb je het doel uitgeschreven? Dan gaan we verder! Een manier om de online zichtbaarheid te verbeteren, is het opzetten van een campagne. In de blog van vandaag leggen wij meer uit over de inhoud van een campagne.
Wat is een campagne?
Een campagne is een serie uitzendingen van één of meer commercials ten behoeve van reclame voor een bepaald merk, product, dienst, persoon, bedrijf of instelling.
Een campagne kun je zien als een soort meertrapsraket. Hij is gefaseerd en werkt vaak toe naar een hoogtepunt, zoals een introductie. Campagnes werken nog steeds vaak rond een formule die tientallen jaren geleden is bedacht.
Waarom een campagnes?
Consumenten ondergaan dagelijks een bombardement aan prikkels. Vooral aan reclame-prikkels. Het wordt daarom steeds minder eenvoudig om met een boodschap binnen te komen bij de doelgroep. Dit maakt campagnes zo belangrijk. Met een campagne communiceer je intensief, geconcentreerd en consistent. Met een campagne maak je een grotere kans om de mentale spamfilter te doorbreken en de aandacht op jouw boodschap te vestigen.
Iedereen kent het wel, een irritante campagne die continu voorbijkomt op YouTube of andere platformen. Deze beelden komen zo vaak voorbij met een reden. Wanneer beelden vaak worden herhaald, creëer je herkenning in kleuren, typografie en andere grafische elementen. Als ik zeg: “bedrijf, blauw en geel’’, waar denk je dan aan? De meeste mensen denken hierbij aan de Lidle of de Ikea. Je kunt hierbij zien dat de branding van organisaties duidelijk zichtbaar is en een positieve invloed heeft op de herkenbaarheid. Het is dan ook een belangrijke tip bij het creëren van campagnes!
Hoe verloopt een campagne?
Het antwoord op de vraag is in elke situatie anders. Dit heeft te maken met het doel van de organisatie, welke boodschap wordt uitgedragen en op welke manier het wordt verspreid. Een campagne kan bijvoorbeeld volledig online verlopen, maar ook zichtbaar zijn op fysieke punten.
Daarnaast vraagt een campagne om planning en discipline. Doormiddel van een goed ingerichte planning, rekening houdend met consistentie, bestaat er een grotere kans dat jouw boodschap gezien wordt door de doelgroep. Het is niet iets wat je iedere dag doet, dus laat je daarom bijstaan door professionals van Final Film. Wij combineren alle aspecten van communicatie tot een heldere campagne. Met een team vol strategische, creatieve en technische mensen, onder één dak! Daarnaast hebben wij een voorkeur voor een gerichte, persoonlijke benadering. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat het van belang is om de organisatie te kennen om een duidelijke boodschap neer te kunnen zetten.
Plan de campagne
Wat je doel ook is, zodra er een zekere ambitie bij komt kijken, is een campagne een goed idee voor de online zichtbaarheid. Laat je adviseren door de experts van Final Film. Specialisten op het gebied van marketingcommunicatie, online marketing, graphic design, concepting, content creatie en positionering helpen je om elke euro van het budget efficiënt in te zetten. Samen zorgen wij dat campagnes een succes worden.
Add some Final Film to your business!